Alla inlägg under januari 2013

Av Annika Gelin - 31 januari 2013 10:30

Vilken fin morgon, och vilken underbar tjej!

Av Annika Gelin - 31 januari 2013 08:22

Ofattbart att tio år har gåty sen vi stod och väntade på taxin, den där snöiga januaridagen. Men idag fyller lillskruttan tio år, och det var inga problem att vakna imorse. Sång och presenter på sängen och sen en lite lyxigare frukost. Hurra, hurra, för Frida idag!

Av Annika Gelin - 30 januari 2013 23:05

Har du tänkt på att vi just nu är mitt inne i oxveckorna? Ganska mörkt och ganska mycket vinter kvar ändå innan våren är här. Min mormor, hon vände alltid på saken, så att hon såg det från den ljusa sidan. Mormor var en väldigt intelligent, stark och kreativ kvinna. Under oxveckorna, då kan man göra sånt som man inte gör sen när ljuset och värmen kommer, sa hon. Som att läsa. Se på TV. Handarbeta. Stilla sig. Tänk, mormor, vilken klok inställning! Jag har gjort precis så, har varit asocial och inåtriktad. Läst och sett på TV och det har varit och är hur skönt som helst. Kroppen vilar lite och laddar för vårystra danser!

Av Annika Gelin - 29 januari 2013 16:33

Det är inte vår än, än får vi gå med strumpor och skor. När jag åkte från jjobbet idag snöade det. Stora vita flingor fyllde luften. Men det är inte midvinter längre, nåt har hänt. Ljuset stannar längre på eftermiddagarna. Och på fredag går vi in i min månad, februari. Vårvintertider. Semlor, krispiga tulpanbuketter, videung. Bokrea, melodifestival och sportlov. Kan inte säga annat än att jag gillar min månad, den är ju som gjord för vårspaning när det särskilda blå skymningsljuset kommer framåt aftonen. Då pirrar det i magen, det sjunger därinne. Våraning.

Av Annika Gelin - 28 januari 2013 23:03

En vanlig måndag har blvit sen kväll. En trevlig måndag. Varierat på jobbet, en pratstund med mamma och sen fläsk o löksås och ny dansk deckare. Apelsinerna till efterrätt dröp av sötma. Men nu är jag trött. Skidåkarmusklerna är möra. Vill sova. Gonatt!

Av Annika Gelin - 27 januari 2013 16:09

Äntligen kom vi ut på skidor darlingen och jag. Ett par sköna timmar i fina spår i Ånnaboda. Kroppen är skönt mör men tackar ödmjukast!

Av Annika Gelin - 27 januari 2013 16:09

Äntligen kom vi ut på skidor darlingen och jag. Ett par sköna timmar i fina spår i Ånnaboda. Kroppen är skönt mör men tackar ödmjukast!

Av Annika Gelin - 26 januari 2013 21:51

Har du tänkt på en sak? I vårt samhälle ska man inte vara nöjd med sin kropp. Tvärtom så får du som kvinna-och man- alltid budskapet om att du kan bli snyggare, smalare, snitsigare nertryckt i halsen. Tidningar, tv och löpsedlar berättar hur du ska göra för att bli ditt rätta jag. Den du är idag duger inte. Vet du- jag är innerligt pissed off på hela den kroppsfixerade skiten. Det bygger på ett kortsiktigt och ytligt sätt att se på livet. Lyckan ligger inte där, du kan leta hur länge du vill genom att ständigt gå på diet och jaga kalorier. Jag är 40 plus och stolt över min kropp. Den är lojal och tålmodig, hänger med mig i upp- och nerförsbackar och vill mig bara väl. Den har gett mig två fantastiska barn och den beter sig fortfarande ibland som en tonåring. Den älskar att röra på sig och att sen ligga stilla och bli masserad. Min kropp är som ett barn, den vill bli sedd och respekterad för sin egenart. Bli lyssnad på och tagen på allvar. Bli omfamnad och tröstad. Då ger den mig allt den har. Tack kära 40pluskropp för att du är du- och för att du är nära vän med min själ!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards