Alla inlägg under maj 2014

Av Annika Gelin - 31 maj 2014 23:35

Så grönt och skönt nu. Vill aldrig gå in. Vill bara fånga vareviga sekund av allt det vackra. Det skira. Det somriga. Blommorna. Träden. Hela naturen
är en hyllning till livet. Då får det inte hända tråkiga saker. Som att pappa fattas oss, Staffan lämnade oss för en dryg vecka sedan och andra tråkigheter. Men livet är både och. Vi kan inte välja att våra kära aldrig ska dö. Eller bli sjuka. Sånt händer. Det enda vi kan påverka är om vi kan ta tillvara på den här dagen. Trots allt. Vända ansiktet mot solen en stund. Stanna upp och lyssna på fåglarna. Trots allt. Jag har försökt idag. Trots allt. Jag har suttit på altanen och låtit kropp och sinne vila i det gröna. Det var skönt, trots allt. Kanske har jag lärt mig att vila från bekymren. De finns ju där även om jag vilar från dem en stund. Trots allt!

Av Annika Gelin - 31 maj 2014 11:27

Precis som förr! Lika uppsluppet och trevligt som i uppväxten. Så var det på altanen igår, med Andreas och Helena, släktingar och vänner med särskilda band till oss. Kvällen gick så fort, grillat var godast och skratten bubblade ut i sommarkvällen. Vi mindes när vi bylsade på oss termobrallor och mössor mitt i knallheta högsommaren och promenerade längs 51:an. Busringningar till Bojan, när vi placerade blommor i Erlings kastrull och hissade ned mjölkkartonger utanför köksfönstret. Alla luciafester och vårfester med teater som mamma ledde i SIF. Snacka om en levande landsbygd! En fantastisk barndomstid! Och Helena, du var lucian, idolen som jag såg upp till! Så glad för vår vänskap!

Av Annika Gelin - 29 maj 2014 15:31

Att skapa är att fylla på. Efter julspåneträffen med syster och kusin vitamin var jag muck. Inte på grund av idesprutandet utan efter att hålla ett uppmärksamhetstörstande barn
stången samtidigt. Ett splittrat fokus tröttar hjärnan. Men dagen därpå vaknade jag med bubblande energi. Så funkar det. Jag mår väldigt bra av kreativa spånträffar. Ju galnare desto bättre! Jag lovar att julshowen 2014 blir en höjdare! Det brukar bli bra i slutändan när grundjobbet går lätt. Av bara farten satte jag mig på balkongen och skrev klart balladen. Hade en kaffekopp intill och skrattade gott när orden föll på plats. Så underbart befriande att få braka loss och göra parodi! Jag behöver varken yoga eller nåt spa, låt mig bara få fortsätta skriva, sjunga och dansa så kopplar kropp och själ av och laddas samtidigt med ny skön kraft!

Av Annika Gelin - 27 maj 2014 22:05

En del dagar är mer krävande än andra. Multitasking är bara förnamnet! Dagen började med ett Idominkrig mellan barnen och slutade i TV-soffan. Jag är muck! Prova att försöka skapa en julshow samtidigt som någon terroriserar dig med ord, sätter på trummaskinen och testar leksakssaxofonen. Se var ditt tålamods gränser går. Att proppen gick lagom när jag satt på kaffebryggaren var ju ingenting! Nu sover den lilla marodören och tro det eller ej, men julshowens grunder är på papper. En grymt nöjd mamma pustar ut i soffan. Grym effektivitet!

Av Annika Gelin - 26 maj 2014 07:12

Himlen så oändligt blå. Gräset lyste grönt och solen sken så skönt! Det blev en väldigt fin mors dag med räksallad, pariservåfflor och glass. Och så gjorde vi fint i trädgården och skojade om valet och annat aktuellt.
Plantera på pappas grav och rösta gjorde vi också. Syrenen prunkade och hjärtat slog. Svennevad i försommarskrud. Hemma i Örebro blev det jordgubbar och choklad. Och Notting Hill med Hugh Grant innan läggdags. En härlig dag!

Av Annika Gelin - 25 maj 2014 23:35

Knallhet och mysig lördag i Stockholm med syrran och våra stora söner! Glass i Kungsan, lunch på Mälarpaviljongen och shopping. Men sonens höjdare var matchen i
FIFA tillsammans med Kenny från Bredbandsbolaget. En schysst kille som också är Tess Merkels kille. Kul!
Syrran och jag gillade nog badet bäst!

Av Annika Gelin - 25 maj 2014 11:41

Några dagar av overklighet. Det ofattbara har hänt igen. En älskad människa har lämnat oss. Den snällaste, godaste du kan tänka dig. Min rara morbror Staffan. Du tog hand om mig i höstas en eftermiddag när sorgen efter pappa blev för stark. Jag hälsade på dig på sjukhuset för någon månad sedan, då brydde du dig mer om mig och oss och vår sorg fast du själv var den som behövde tröst. Jag spanar upp mot himlen och tänker på hur södergöken gol på bryggan i torsdags. Då visste vi. Käraste Staffan, i fredags fick himlen en stjärna till. Jag vet att pappa tar hand om dig!

Av Annika Gelin - 22 maj 2014 23:07

Vilken kväll vi fick alla vårrusande tjejer i Örebro! Medelhavsvärme, energiexplosion och gemytlighet! Hög stämning! Roligt att picknicka med trevliga arbetskamrater sen!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards