Alla inlägg under september 2014

Av Annika Gelin - 30 september 2014 22:35

Har suttit på kurs idag, så min kropp jublade när den kom ut. Släpptes fri. Andades in syret och slukade färgprakten. Vi tog en långrunda på cykel, darlingen och jag. Ljuset var magiskt, som att rulla fram i en tavla. Energin fylldes på. Naturen är en gratis energikälla, alltid nära dig och mig.

Av Annika Gelin - 28 september 2014 21:45

Det blir mörkare. Färgerna i löven intensivare. Luften klarare. Böckerna lockar. Middagssamtalen kan bli längre. Det går inte bara repriser påTV. De stickade tröjorna i garderoben är så varma och gosiga. Tofflorna från Bornholm så mysiga på fötterna. Vi luftar oss ute och sätter oss sen under filten inne. Tänder ljus. Att sova har väl aldrig varit skönare! Hösten är så tillåtande, särskilt om man bär på en djup sorg. Inunder det sprakande trädet kan jag känna hur mitt ledsna hjärta får vila.

Av Annika Gelin - 28 september 2014 16:45

Lite fotbollsfika på MIKs avslutning inledde helgen. Alltid lika skönt att dricka morgonkaffet ute i det fria! Dottern passade på att stå i kiosken. Ett födelsedagskalas på eftermiddagen var inte mindre kul! Marängtårtorna är alltid en sockersöt höjdare! Söndagen kom med en väldigt trevlig brunch hos Maria! Fika och cykeltur med darlingen till Naturens hus, härligt! Nu lite trädgårdsfix. Men först torsk med äggsås!

Av Annika Gelin - 28 september 2014 16:39

Det är otroligt roligt att få ge ut en bok- och det är lika kul att få vara med när några i ens närhet släpper sin!
I fredags hade jag den stora äran att få bli den första köparen av syster Lenas och kusin Sofias barnbok om modiga Rut. Underbart kul att få vara medresenär på er litterära resa! Sverige behöver nya bra barnböcker och jag gillar huvudpersonen Rut skarpt! Är säker på att farmor Rut som stått förebild till huvudpersonen applåderar hejvilt i himlen, liksom mormor Rut, lapptäckskonstnärinnan
från Svaldre. Själv bär jag mitt mellannamn med glädje i dessa dagar. Coola Rutan!

Av Annika Gelin - 26 september 2014 14:29

Skön runda imorse! Mild höstluft! Vackra färger! När träden börjar brinna trivs jag! Lite fix hos mamma och en höstig lunch med kantareller till köttbullarna. Mysigt!

Av Annika Gelin - 24 september 2014 19:59

Jag har en del kreativt på gång.Trivs bäst när skallen är full av låtar och när jag får vara en del av en skapandeprocess. Vill så långt jag kan ta tillvara min tid. Har ju fått uppleva att tiden är begränsad under de senaste åren och den klockan tickar i mitt inre. Samtidigt tränar jag på att bara vara. Alla behöver vi avkopplingen, stunderna när vi vilar hjärnan. Där i pauserna gror alla goda ideer. Pauser är väl investerad tid. Nu lägger jag mig på soffan och blundar!

Av Annika Gelin - 22 september 2014 22:46

Sprakande, knallorange träd. Klar, krispig luft. Doften av svamp och våta löv i skogen. Rosalila ljung i krukorna. En deckare om älgjakt på nattduksbordet. En stickad tröja till jeansen. Nybakade hälsokex till kaffet. Det finns mycket som är höstens tröst. Familjen i olika delar av huset. Värmen i hjärtat när jag hör hur någon sjunger. Bondesåpan börjar på onsdag, då tänder vi ljus och myspyser.

Av Annika Gelin - 21 september 2014 23:21

Det har snart gått ett år. Jag kan blunda och känna hur morgonen kändes i kroppen. Höstlovets loja förmiddagstrivsel som förvreds i det ofattbara. Hade pratat med mamma innan och hon lät så konstig. Men inte kunde jag ana fasan bakom hennes underliga skenmanöver. Hur hennes morgon hade krossats. Inte kunde jag veta att jag om bara några timmar skulle sitta på hans säng och klappa honom på kinden en sista gång. När jag kvällen före hade suttit vid hans sida och ätit. Nu har det snart rullat 365 dagar och nätter sen vi alla slungades in i mörkret. Att leva utan honom är som att ta på sig lager på lager av kläder men man fryser ändå. Att lukta på rosor utan att känna doften. Att vandra på vägar man känner utan och innan men nu hittar man inte längre, eftersom landskapet är helt förändrat. Det går inte att begripa för de som inte har upplevt denna vandring. Men du som vandrar med sorg i ryggsäcken vet hur tung den är att bära och att den inte försvinner längs vägen, den bara skiftar form.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards