Direktlänk till inlägg 29 juni 2016

Semesterns första kväll

Av Annika Gelin - 29 juni 2016 23:00

Så har jag semester. Vilken konstig känsla! När livet liksom gått i ett hela tiden, fullt spett från morgon till kväll, då ska man kliva av och ut i friheten. Jag har verkligen längtat. Känt gräset under tårna redan och i förväntan redan smakat på de långa frukostarna som ska komma. Men när stunden är inne känns det inte som jag trodde. Hjärnan är trött, kroppen seg och skriker bara "vila först".
Jag borde väl ha lärt mig. Har varit med förr. Känslan av frihet och glädje kommer sakta, i takt med att motorn varvar ned. Den har bara knappt bromsat in. Satte mig ute i min sköna tankestol nyss och klockan är snart 23. Nu kan jag börja lyssna till vinden. Känns den dra i håret. Nu, snart känns det lite grann. Friheten väntar efter nattens vila.

 
 
Lena

Lena

2 juli 2016 11:12

Känner precis samma, du beskriver det så bra! Fullt upp och fix och sen ... Gick på semester igår, kastade oss ut till landet och känner mig helt konstig. Hade önskat att kunna varva ner allteftersom på jobbet o hemma - men istället varvas det upp. Men nu får jag försöka landa lite så kommer den, semesterkänslan och lugnet. Och sen gäller det att behålla det lite och inte varva upp igen. Kram till dig och ha en fin ledighet.

http://Lenaslera.blogspot.com

Annika Gelin

4 juli 2016 07:31

Hej Lena!
Kanske är det bara själen som måste få komma ikapp? Vi är ju bara människor och tempot vi har för det mesta är inte mänskligt.
Önskar dig att du snart får känna hur det klickar till därinne och känna hur lugnet kommer, kanske när du går ned till vattnet.
stor kram från mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards