Alla inlägg under maj 2013

Av Annika Gelin - 24 maj 2013 18:25

Göken gal och jag lyssnar. Våren blev sommar, en magisk förvandling på två röda. Äppleträdet har slagit ut och vill att jag ska lyssna. Att vi ska lyssna. Ta livet och alla dess möjligheter på allvar. Det finns bara ett nu, känn doften av klorofyllgrönt! Fånga in barnet som springer förbi dig, krama om det, säg att du älskar det! Snälla du, gal göken, gå inte i fällan. Prioritera inte bort livet, det går inte i repris. Lev nu, ta hand om ditt liv och din familj! Glöm aldrig det, säger göken.

Av Annika Gelin - 22 maj 2013 21:41

Jag har länge känt knopparna. Kraften som vill växa, blommorna som vill slå ut. De har tryckt på därinne ett tag. Bidat sin tid. När är det dags? Kreativitet är som kärlek, den kan inte döljas eller hejdas. Då bryter den sig fram som maskrosor i asfalten. Lyssna på magen, lyssna noga på känslan. Det är ju vad jag gör och har gjort mest hela tiden. Och nu kan det vara tid för mina Annikablommor att slå ut.

Av Annika Gelin - 22 maj 2013 21:22

Det har varit en bra dag! Endorfinerna har fyllt mig hela dagen med energi och glädje. Tillförsikt. Har tänkt nya tankar. Fått nya ideer och spånat. Så nu sitter jag här i kvällstimmen på min balkong och tänker större. Vi har bara ett liv och min bok har flera oskrivna kapitel. Jag vet ungefär hur innehållet ska se ut och nu tänker jag fritt. Det är så lätt och skönt att titta upp mot himlen, så ljust lila och tänka fritt! Vad spännande! Jag ser möjligheter!

Av Annika Gelin - 21 maj 2013 22:20

Känner mig jätteglad ikväll! Kroppen spinner som en katt här uppkrupen på balkongen. Sommarkvällen är ljum och luften syrerik efter regndropparna som föll. Det var så kul att springa Vårruset igen- och med Marie! Vi kände oss starka och pigga hela vägen. Härligt med tjejfesten, kvinnomyllret, musiken och stämningen! Och jättemysigt att avsluta med picknick med sina kära arbetskamrater på en filt. Laxen och potatissalladen, oliverna och chokladen satt fint! Mer sånt här! Nästa gång ska vi boka en guldlimo hem!

Av Annika Gelin - 20 maj 2013 22:34

Älskar att komma hem till mitt gröna rum. Efter regnskurarna har trädgården fullkomligen exploderat i grönt. Gula tulpaner och lila tulpaner som färgklickar i det gröna. Och sen, jag såg den vita, vackra blomman och blev så glad. Liljekonvaljeplantan från Svennevad blommar!

Av Annika Gelin - 19 maj 2013 15:35

Vi hade lovat sonen en helg för honom. Och pingsten kom med värme och grönska. Klart att det var kul att dra iväg. Till en större stad, en stad där jag känner migsom hemma. Hockeyfeber, lysningsglans, eurovisionyra, sommar! Vilken tajming! Och hockeyn såg vi på O learys, tillsammans med en fd minister och ett antal andra. Statsministern såg vi glida in i sitt hus- och Marcus Birro på Jesusmanifestatition i Kungsan. Och så har jag ätit saffransglass på det gamla anrika söderfiket. Gunnarsons, som hemma!

Av Annika Gelin - 17 maj 2013 22:02

Kom cyklande hem, svettig och trött. Då frågade grannen om vi skulle bada i poolen. Mer än gärna! Det blev en underbar eftermiddag, kaffe med dopp och tjejsnack på Solsidan! Ren lyx!

Av Annika Gelin - 17 maj 2013 21:05

Det är den 17 maj idag - och jag tänker på min farfar idag. Georg hette han, en jordnära och god man som älskade barn och sitt trädgårdsland.
Jag glömmer aldrig när farmor låg på sjukhuset. Jag var kanske åtta år då, tog cykeln ner och tröstade farfar. Idag skulle du ha fyllt 100 år. Jag saknar dig!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards