Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Trösta

Av Annika Gelin - 9 november 2013 09:25

En kram. Ett telefonsamtal. Ett sms. En blomma. Omtöcknade av sorg upptäcker vi våra vänner. Ni är många. Plötsligt står ni där, klappar på oss eller utbrister i ett från hjärtat " fy faan!" Det är inte enkelt för alla att närma sig de som gråter. Den egna ångesten kanske väcks kring döden. Eller så är man rädd för att göra fel, säga fel. Men ni är många som visar oss er kärlek- och ni ska veta HUR mycket det betyder för oss som vandrar i kaos. I novembermörkret lyser ni upp vår smala stig. I novemberkylan sveper ni in oss i hjärtevärme. Tack alla.

 
 
Loka

Loka

9 november 2013 09:57

Först vill jag beklaga sorgen över din fars bortgång.
Livets plötsliga överraskningar är vi inte alltid beredda på, många gånger kan vi försöka hitta lösningar andra gånger kan oväntade lösningar infinna sig. Att förlora en kär närstående är bland det svåraste, jag förlorade min älskade morfar -99 men fortfarande saknar jag honom så mycket, mina tvillingsöner sörjer att de aldrig hann träffa honom.

Att närma sig en sörjande vän, bekant till och med en familjemedlem kan vara svårt, man vet inte alltid vad man ska säga, hur man ska bete sig. Många gånger räcker det med att bara lyssna och finnas till. Jag önskar att du och de dina ska finna en harmoni som fungerar i er tillvaro. Minns med värme, skratta och gråt allting hjälper i sorgearbetet. Skänker en värmande tanke.

Kram

http://snottren.bloggagratis.se

Annika Gelin

10 november 2013 12:16

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards