Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Annika Gelin - 4 februari 2013 18:25

Det kommer att bli dagens bästa stund. Snart ringer äggklockan och då är den klar, rödingen vi fick av mor o far i helgen. Nu ligger den och gonar sig med rödlök, dill och smör. Lite grädde och sen är det klart. Måndagsmiddag kan vara lika mysigt och gott som en helgdag. Roligast var när dottern inspekterade firren. Hon kände på den hala fisken och stirrade på ögat, fascinerad. När jag skar av huvudet kom det:
- Får jag ta med mig huvudet upp på mitt rum?
Nej tack!

Av Annika Gelin - 4 februari 2013 15:48

Håller på att avgifta mig själv. Alltså detoxa mig här i sängen. Har legat stilla en hel dag och det tillhör inte min starka sida. Kroppen är trött av slemmet i bröstet, men hjärnan den lever sitt eget pigga liv. Man skulle nog kunna kalla det stimulansknarkare. Nu är jag på väg ned i varvtal och det är en omställning. Hjärnan sprutar ut massor av goa ideer på vad jag skulle kunna göra. Till och med måla en tavla är föreslaget, nåt jag aldrig gjort. Men idag får kroppen hytta med näven åt hjärnan. Lite läsning på sin höjd, det är vila som gäller!

Av Annika Gelin - 4 februari 2013 09:13

Under söndagskvällen kom det smygande. Kände hur viruset kröp in i skallen och bröstet. Barnen skrattade åt sin kraxande mamma och tyckte att jag skulle vila. Och så fick det bli. En stor kopp varmt vatten med honung, ingefära och citron och sängen. Ser hur röken från grannens skorsten bolmar ut som ett ulligt moln mot tallarna. Blundar och känner hur skönr det var att lägga sig.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards